İnkılap İlkokulu
GİRESUN / ŞEBİNKARAHİSAR
İnkılap İlkokulu KAPATILDI
GİRESUN / ŞEBİNKARAHİSAR
📍 Kurum Konumu
Kurum Tarihçesi
İnkılap İlkokulunun kurumsal kökenleri ve eğitim verdiği tarihi bina, 1889 (1305) yılında Mutasarrıf Enis Efendi tarafından Ahmet Rasih Paşa'nın yerine yaptırılmıştır. Okulun fiziki yapısı çevresiyle iç içeydi; bahçesinin bir yanı mezarlığa bitişikti ve bahçenin tam içinde taştan duvarla çevrili bir mezar bulunuyordu. Okulun hemen bitişiğinde yer alan Deli Hasan Camii, Enis Efendi'den sonra mutasarrıf olarak atanan Şevki Paşa tarafından tamir ettirilmiş ve bu camiye bir minare ile çeşme ilave edilmiştir. Salname kayıtlarına göre bu tarihi bina, 1932 yılına kadar "İdadi" statüsünde ilçe eğitimine hizmet etmiştir. Cumhuriyet döneminin ilerleyen yıllarında eğitim politikalarındaki değişikliklerle birlikte kurum, bugünkü Turkuaz Düğün Salonunun bulunduğu mevkide yer alan bu binada 1932 yılından 1954 yılına kadar "İnkılap İlkokulu" adıyla müstakil olarak eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmüştür. 1950'li yıllara gelindiğinde okul, Başöğretmen Hayri Aytekin idaresinde oldukça güçlü bir eğitim kadrosuna sahipti. 1953 yılında Hayri Bey'in emekliye ayrılma sürecinde başöğretmenliği Mehmet Eren devralmış; okul kadrosunda Yüceser Eren, Hakkı Akyüz, Makbule Aydınlı ve Saime Berberoğlu gibi ilçede iz bırakan öğretmenler görev yapmıştır. 1954-1955 eğitim-öğretim yılı, İnkılap İlkokulu için önemli bir mekânsal ve kurumsal dönüm noktası olmuştur. O günlerde kendi binası olmadığı için Habib Aslan'a ait üç katlı ahşap bir binada, ardından Ekmekçiler'in bulunduğu yerdeki iki katlı ahşap evde zor şartlarda eğitim vermeye çalışan "İstiklal İlkokulu" ile İnkılap İlkokulu tek çatı altında birleştirilmiştir. Her iki okul, o günlerde inşaatı devam eden Öğretmen Evinin bulunduğu binaya taşınarak eğitim serüvenlerine burada devam etmiştir. İnkılap İlkokulunun 1954 yılında boşalttığı ve pek çok neslin hatırasını barındıran o güzel tarihi bina ise, bu tarihten sonra ilçenin kız çocuklarına eğitim vermek üzere yıllarca "Kız Meslek Okulu" olarak kullanılmıştır.